woensdag 19 maart 2014

Focus


De knop om en focussen op de toekomst. Dát was mijn credo vanaf de laatste keer dat ik hier schreef. Blik vooruit en aandacht schenken aan wat wél kan...
En dat heb ik gedaan; genieten van alles waar van te genieten valt. Met de liefste mensen om me heen.

Werk-technisch gezien bleek het toch wat lastiger dan gedacht.
Vooral in deze tijd ís het natuurlijk voor iedereen een moeilijk verhaal, maar om met een beperking een nieuwe betaalde baan bemachtigen is nog lastiger. 
Begin maar eens met wat passends te vinden. 
En na zelf steeds meer geconfronteerd te worden met dingen die in je hoofd nog zo gááf lijken, maar lichamelijk niet haalbaar blijken werkt niet mee aan mijn zelfvertrouwen. Tel daar enkele afwijzingen bij op en daar dreigt het gevaar over te gaan hellen naar de verkeerde kant.  Van de zonnige zijde naar de schaduwkant van de berg...
Ho, ho, ...dat was niet de bedoeling!!

Nergens goed voor ~de Dijk~

Ik heb geen cent te makken 
~och dat valt wel mee~
en ik heb nooit een vak geleerd 
~jawel~
ik kijk niet uit m'n doppen 
~mwoah~
en mijn handen staan verkeerd 
~behoorlijk~

Ik ben niet moeders mooiste 
~'k word wat ouder maar heb niet te klagen~
en ik ben niet al te vlug 
~da's zo waar~
en als je mij een tientje leent 
zie je het nooit meer terug 
~wel hoor, sneller dan je denkt~

en ik denk niet dat ik ooit verander 
~nou...~
want dat duurt bij mij nooit lang
~wat diëten en stoppen met roken betreft ;) ~
en ik heb er ook geen zin in 
~klopt~
en ik was het niet van plan 
~nope~
ik ben nergens goed voor 
~soms begin ik dat te geloven~
jij weet daar alles van 
~vast en zeker~
maar ik kan van je houden 
~dáár ben ik zó goed in~
zoals niemand anders kan 
~....~

laat uren op me wachten 
~da's niet waar~
en dan heb ik ook nog geen geduld 
~soms~
denk enkel aan mezelf 
~niet~
en geef anderen de schuld 
~vroeger~
het is bij mij een zooitje 
~in laatjes en achter kastdeurtjes~
en ik geef nooit fouten toe 
~wél~
en als je met me vrijt 
~hmmmm~
dan ben ik liever lui dan moe 
~noem het vol overgave~

denk niet dat ik ooit verander
~ach, wie weet~
want dat duurt bij mij nooit lang
ik heb er ook geen zin in 
en ik was het niet van plan 
ik ben nergens goed voor 

daar weet jij alles van 
maar ik kan van je houden 
zoals niemand anders kan 

maar ik kan van je houden 
zoals niemand anders kan

~Maar wat vind het UWV daarvan...?~

;) Liefs, Geebs

Geen opmerkingen:

Een reactie posten