donderdag 9 juni 2016

Poort van Lobith

...Stilte..., het gekwetter van vogels, hinnikende paarden in uitgelaten galop....                                     En verder hoor ik helemaal niets.
Een uitzicht van ongerepte uiterwaarden en een stukje steenindustrie, daar voorbij de uitgestrektheid van een weidse horizon.
Een ruimtelijke natuur die ik al zo lang ken en die me elke keer weer weet te betoveren én er binnen een mum van tijd voor zorgt dat mijn hoofd leeg is en mijn hart zich vult.

We genieten een weekend in de B&B Poort van Lobith.
Deze omgeving ken ik al jaren. Het aanleunende huis is het prachtige historische pand van mijn lieve vriendin, haar man en hun twee kinderen.
Haar ken ik al vanaf mijn puberteit, we hebben een lange geschiedenis samen.

Sinds zij dit pand bewonen zijn wij er kind aan huis. Menig vakantie hebben wij hier doorgebracht en deelden met onze kinderen in het genot om te kunnen spelen en ontdekken in een ongerepte natuur.
Dit alles in een Anton Pieck-aandoend straatje aan de dijk van het dorp waarvan wij vroeger nog leerden dat de Rijn er Nederland binnen kwam.

Dit prachtige huis kenden wij dus grotendeels. Het inpandige, toen nog buurhuisje, bleef lang onbekend terrein.
Totdat vorig jaar de mogelijkheid zich voordeed, de toenmalige bewoner verder ging op zijn pad en mijn vrienden hun droom waar konden maken...
Precies daar, een eigen B&B.

Met al hun inspanning, doorzettingsvermogen en liefde is dat tot stand gekomen.
De recensies liegen er niet om en ik had niet anders verwacht.
De combinatie van het comfort van het huisje, de schitterende natuur met alle wandel- en fiets mogelijkheden, Duitsland op een steenworp afstand.
Het dorp Elten met de Ratsstube waar het altijd goed toeven is bij 'die gnädige Frau'.
En dan daarbij de zorg en gastvrijheid van deze twee hartelijke, gezellige mensen die ik al zo lang ken en die mij zo dierbaar zijn...

Ik voel me een dankbaar mens. Met volle teugen neem ik de rust en ruimte van de  natuur in me op, al genietend van mijn kop koffie op het privéterras van de B&B.

Een ding weet ik zeker; hier zal ik nog vaak, nog heel vaak terug gaan komen...

Hier ben ik thuis!

'This is my church...
This is where i heal my hurts'
 ~Faithless~

Liefs,
Geebs


Geen opmerkingen:

Een reactie posten