vrijdag 25 januari 2013

Junk



Voor alle vriendjes en vriendinntjes van onze zoon en dochter én voor henzelf:
Stop Nu Met Lezen!
Dit stuk is voor 18 jaar en ouder!
Ga maar iets leuks voor jezelf doen! :)
Hallo,
Mijn naam is Geebs.
Ik ben een Junk.
Een hele brave, dat wel, maar ik ben er een. Overal waar je bij ons in huis kijkt, de laatjes in de keuken, de laatjes in de badkamer, mijn nachtkastje, al mijn kekke handtassen, daar kan je ze vinden;
Strips paracetamol.
Paracetamol puur, paracetamol met coffeïne, combinaties met acetylsalicylzuur en coffeïne. Tabletten en zetpillen oftewel kontkogels volgens m'n zoon. Maar ook voor de heftige dagen naproxen en zelfs een heel arsenaal tramadol waar ik nog niet aan geweest ben. En ik wil het ook niet. Ik haat medicijnen! Ik ben een zweefteef, een natuurfreak. Ik wil het niet!
Bier, bier is ook prima, maar dat kan ik niet maken. Alleen zo op zaterdag lekker een paar biertjes in de keuken samen met mijn lief,  lekker, gezellig en ontspannend.
En dan komt het steeds vaker op mijn pad. Een goede vriend had het er maanden geleden al over. En pas weer een ander, die me liet weten dat ik maar een seintje hoef te geven.
En zelfs mijn lieve schoonzusje repte erover...
Cannabis.
Jaaaa, cannabis, ik heb er prettige herinneringen aan! :)
Maar ik weet ook dat je er zo suf van wordt, of zelfs een beetje vreemd.
Dat je er psychotisch van kan raken...
En zie je het al voor je: “mama is even buiten een jointje roken”.  Nee, dat kan echt niet!
Maar, heel, heel misschien ooit eens een kopje cannabis-thee...?

~Cannabis kan eenvoudig worden toegediend in de vorm van een thee. De effecten van cannabis thee zijn doorgaans mild, omdat de concentratie werkzame stoffen relatief laag is. De werkingsduur van thee is vrij lang, maar het duurt enkele uren voordat het effecten goed merkbaar wordt. Cannabis toediening in de vorm van thee is dan ook vooral geschikt voor chronische klachten van vrij constante aard. Voor klachten die een plotselinge toename kennen, zoals krampen of pijn, wordt toediening door inhalatie aanbevolen.~

High Tea bij Geebs!   Xxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten