vrijdag 24 februari 2017

Verandering


“Niets duurt voort, behalve verandering”
~Heraclitus, Griekse filosoof; 540v.C-480v.C.~

Even voor de statistieken: dit jaar is het vijf jaar geleden dat ik dit blog begon. Het moest! Al die tijd is het een belangrijke uitlaatklep voor me geweest. Enerzijds om mezelf te kunnen uiten en al schrijvende te gaan begrijpen wat er allemaal met me gebeurde. Anderzijds om mijn omgeving erbij te betrekken zodat ik daar steun en begrip uit kon putten. Na mijn idee heeft dat op beide manieren fijn uitgepakt. Enige uitzonderingsgevallen daargelaten… Het heeft me goed gedaan.

De meeste blogs kwamen op als poepen. Meestal als gevolg van heftige emoties voortkomend uit frustraties of juist fijne gebeurtenissen. Emoties zijn  de belangrijkste krachtbron om mijn hersenen op gang te brengen en mijn inspiraties onder woorden te kunnen brengen. Met als resultaat  50 blogs die meer dan 14.000 keer gelezen zijn. Ik vind dat heel wat, bedankt hiervoor!                           

Nu is het alweer meer dan vier maanden geleden dat ik voor het laatst zo geprikkeld was, dat ik het eruit moest gooien en delen met wie maar wilde. Niet zozeer door een gebrek aan emoties, want geloof me, die waren er in overvloed! Maar eerder door het feit dat ik de woorden niet  kon vinden die passend waren bij het thema waar ik tot nu toe voor geschreven heb.                                                                   
Ons leven heeft zich inmiddels zo ontwikkeld, dat de “beperking” die ik heb, voor mij en mijn omgeving bijna geen beperking meer is. Soms zelfs eerder een verrijking. En dit alles doordat we mee gestroomd zijn met,  en ons aangepast hebben aan de veranderingen die zich aandienden. In feite kan je niet anders.

De kriebel voor het schrijven is altijd gebleven. Ik weet, ik ben niet de beste schrijver, maar ik heb er plezier aan. En uit de reacties die ik gehad heb maak ik op dat  anderen  het fijn vinden om de blogs te lezen . Daarom wil ik de draad weer oppakken en gaan schrijven over van alles wat me bezig kan houden. Met de nadruk op tarot.

Lang, lang geleden kreeg ik een pakje tarotkaarten van mijn lief omdat hij dat bij mij vond passen. Ik vond het geweldig. Dat gebaar... Met  tarot zelf had ik helemaal niks. Het pakje kaarten verdween gezellig achter in de kast. Maar na een avond proefcliënt te zijn geweest bij een cursus van een vriendin van me, was mijn nieuwsgierigheid  geprikkeld. Ik was verbaasd, verrast en ik wilde er alles van weten. Met cursussen, boeken, studies over kabbala en tarot ben ik erin gedoken.  En toen ik vijf jaar geleden uitgeschakeld raakte in mijn normale gang van Zijn, werd tarot helemaal een trouwe bondgenoot. Als je de kernprincipes niet kent, kan ik me voorstellen dat je nu de neiging hebt af te haken. Er worden nogal wat wazige praktijken voorgeschoteld o.a. op de commerciële televisie. Maar laat je niet misleiden en geloof me, er zit zoveel meer diepgang in dan waar het op het eerste gezicht op lijkt. Door me in tarot te verdiepen, leerde ik mezelf steeds beter kennen. En met een soort fluisterende bemoediging kreeg ik meer en meer vertrouwen in mezelf en wat het leven  in petto heeft, met al zijn mooie en minder mooie kanten.

Alles in de hele wereld is voortdurend in verandering. Daar heb je schijnbaar geen invloed op. Wel op de wijze hoe je met die verandering omgaat, dát kan het verschil maken. De basis ligt in jezelf…

Ken jezelf…

“He says; when you gonna make up your mind
When you gonna love you as much as I do
When you gonna make up your mind
‘Cause things are gonna change so fast
All the white horses are still in bed
I tell you that I’ll always want you near
You say that things change, my dear…”
~Winter, Tori Amos~

Liefs,

Geebs

Geen opmerkingen:

Een reactie posten